Aktivnost

 

Reportaže

Reportaže

Knjige

Knjige

Ha, vrtnarim

Ha, vrtnarim

Male recepture za velike mojstre

Male recepture za velike mojstre

Nasveti vse sorte

Nasveti vse sorte

Žur

Žur

Vitamin D

Zakaj?

  • ureja potrebno količino kalcija in fosfata v telesu, kar pomeni:
  • skrbi za pravilno rast kosti in preprečuje rahitis (ki se pogosto pokaže na hrbtenici v času odraščanja)
  • ker koncentrira klalcij, preprečuje mišične krče

 

Najdem ga v:

ribjem olju, jajčnem rumenjaku, mleku v prahu. Veliko ga je v jetrih, ker pa so jetra obogatena tudi z vitamin A, moramo paziti na zaužito količino. Drugi vir vitamina D je sončna svetloba, ki jo skozi kožo črpamo predvsem poleti.

 

Koliko ga potrebujem?

Zaloga neporabljenega vitamina D se v telesu shranjuje in jo jemlje po potrebi. Dnevni vnos ni nujen, pomembno pa je, da poleti naberemo dovolj sončnih žarkov in da se med zimo občasno prehranjujemo s hrano, bogato z vitaminom D.
Telo ob normalnem delovanju naj bi ga potrebovalo okoli 0,01 mg na dan.

 

Kaj se zgodi, če vzamem preveč?

Ob previsokih odmerkih vitamina D, bi se kosti pričele krčiti, sicer pa je doza do 0,025 mg na dan še v mejah normale.