Aktivnost

 

Reportaže

Reportaže

Knjige

Knjige

Ha, vrtnarim

Ha, vrtnarim

Male recepture za velike mojstre

Male recepture za velike mojstre

Nasveti vse sorte

Nasveti vse sorte

Žur

Žur

Četrta etapa projekta raziskovanja lastne prehranske kulturne dediščine s slovenskimi osnovnošolci je dokazala, da je zakladnica jedi naših prednikov, nepopisna.

 

Ob enem pa z velikim veseljem ugotavljamo, da je želja po osvajanju znanj o nekdanjih postopkih priprave jedi, njihovemu poreklu in vzrokih priprave v preteklosti ter o vključevanju lokalnih sestavin v avtohtone ali regijsko značilne jedi, vedno večja, predvsem pri veliki ali vedno večji skupini osnovnošolcev.
Želja po sodelovanju je mnogo šol pripeljala do dejstva, da so izvajali predtekmovanja, kasneje so se o veščinah naših prednikov pripravljali celotni razredi pri gospodinjskem pouku ali sorodnih predmetih. To nas je pripeljalo do izvedbe kar enajstih regijskih tekmovanj, ki smo jih ponovno izvedli na priznanih gostinskih lokacijah po Sloveniji ali pri priznanih pridelovalcih lokalne ali celo avtohtone hrane.
Projekt Kuhna pa to prehaja v gibanje, ki povezuje mladostnike s strokovnjaki na področju lokalne hrane, kuharstva, etnologije in turizma. Z medgeneracijsko komunikacijo se ohranjajo včasih ene najpomembnejših veščin: pridelava in priprava hrane ter predvsem tudi vzroki priprave le-te. Kultura prehranjevanja ali ponovna vzpostavitev le-te, je eden temeljnih dejavnikov ali prizadevanj na svetovnem nivoju ali pa bi lahko rekli zaščitni znak vsake pokrajine ali regije. Hrana je ali pa bi vsaj morala biti tisto, kar privablja obiskovalce. Na podlagi dediščine mora biti povezana z regijo, a s pridihom sodobnih trendov bližja javnosti.
Marsikatera tematika je bila skozi projekt že obdelana in tako smo med nas v treh preteklih knjigah ponovno postavili že preko 800 receptov, ki bi sicer odšli v pozabo. Tudi v četrti etapi nismo odstopali od želje po pridobivanju pozabljenih avtohtonih ali regionalno značilnih receptov. V prvi vrsti smo se tematsko posvečali žitnim jedem in kašam ali grobo obdelanim mokam. Naslednja kategorija pa je osnovnošolcem navrgla izziv: pripraviti mlečni izdelek ali jed, kjer ima mlečni izdelek glavno vlogo in ki bi si ga oni želeli užiti za šolsko malico. In zgodilo se je marsikaj okusnega, slišali smo zgodbe otrok, ne le o pridobivanju receptov, tudi o šolskih malicah, ko so jed ponudili šolski kuhinji, pohvale sošolcev in želje po vnovični predstavitvi jedi med vrstniki, kar je eden od glavnih ciljev projekta.
Slišati in videti otroška doživetja na tekmovanjih, kjer bi kuharske veščine lahko primerjali z marsikaterim priznanim kuharskim mojstrom in tudi po njih na številnih nastopih, je neprecenljivo, njihov entuziazem in volja njihovih mentorjev nam kaže pot za naše skupno dobro in za nadaljnje bolj ali manj tekmovalne podvige.