Aktivnost

 

Reportaže

Reportaže

Knjige

Knjige

Ha, vrtnarim

Ha, vrtnarim

Male recepture za velike mojstre

Male recepture za velike mojstre

Nasveti vse sorte

Nasveti vse sorte

Žur

Žur

von solata

Okrepi telo, duha in svoj imunski sistem. Sploh ni nujno, da je solata vedno zelena...

Recept

Voda je cool

 

voda je dobra !
 

Eden glavnih sestavnih delov našega telesa je voda. Spomni se, kakšna postane voda v vazi z rožami, če je mama nekaj dni ne zamenja ali dotoči! Zato jo obnavljaj tudi ti, neprestano in čim več! Gre namreč za najlepšo rožo, tebe in nikar ne oveni. Ker sestavlja v telesu 2/3 naše telesne teže, je pomembna pri kemijskih reakcijah, ki vplivajo na celotno - pravilno delovanje telesa, se pravi tebe. Brez vode ni krvi, ki bo poganjala hranilne snovi po tebi naokoli.

Vodo izgubljaš podnevi in ponoči, neprestano, tudi, če se ne zavedaš. Odplakne strupene snovi znotraj tvojega telesa: odpadke naplavi v urin, ki je v večini sestavljen iz vode. Voda iz tebe izhlapeva tudi z dihanjem. Če telo spraviš v gibanje, pospešeno izgubljaš vodo skozi usta in kožo. Znojiš se neprestano, nezanemarljivo tudi ponoči, zato si zjutraj žejen. Ob povišanju zunanje temperature, seveda izgubiš temu primerno več vode. Vodo nujno potrebuješ za prebavljanje hrane, čeprav nekaj tekočine dobiš tudi od tam. Na dan spij vsaj 2 litra vode in izogibaj se pijačam z mehurčki.

 

Vodaholik!

 

»Nisem žejen« je vsakodnevna fraza, ki bi jo lahko posneli in predvajali mami vsake pol ure.. Se motim? Ali veste, da otroci in mladostniki sodite v rizično skupino potencialnih dehidrirancev? No, to vam verjetno ne pomeni veliko. Vendar pa pomislite na zbranost pri pouku, koncentracijo pri pisanju testov, lažje noge pri športu in opazno manjšo utrujenost pri vsem naštetem in še čem, česar posledice so ti znane: dobre ocene, zadovoljni učitelji, da o starših ne govorimo, zmaga na tekmi, odličen čas na treningu in še bi lahko naštevali! 

 

Voda je nepogrešljiva pri nujnih življenjskih procesih:

  • je topilo za odpadne snovi
  • odlično transportno sredstvo za hranilne snovi
  • pospešuje prebavo
  • nepogrešljiva ob obroku
  • lajša dihanje
  • uravnava telesno temperaturo
  • vzdržuje telesu primerno vlažnost sluznic
  • krepi telesno in intelektualno sposobnost

 

Ali se me loteva dehidracija?
  • Žejen sem!
  • Moj urin je temno obarvan in vonj je zelo neprijeten!
  • Boli me glava in to ni zaradi prehlada!
  • Postajam razdražljiv in neznosen!
  • Utrujen sem, da ne morem živet!
  • Oh sem zmeden, moja koncentracija je na psu!
 

 

Znojenje je nujno

  • po aktivnosti je nujno potrebno ugotoviti počutje: če te boli glava, si pretirano utrujen, moraš nujno piti tekočino, dokler se ne počutiš bolje
  • žeja je slab kazalec hidracije v telesu, saj, ko postaneš žejen, je načeloma že prepozno, seveda pa moraš takoj piti; predvsem manjši otroci žeje običajno ne čutijo, zato jim tekočino ponudimo ali vsilimo
  • na dan pojačane aktivnosti ob visokih dnevnih temperaturah se priporoča pitje med 3 in 5 litrov tekočine
  • pravo količino tekočine za tvoje telo določi s spremljanjem barve urina
  • izogibaj se pijačam z mehurčki, ker zavajajo in slabo vplivajo na želodec
  • pazi se vsebnosti sladkorja brezalkoholnih pijač, ki ti prinašajo odvečne kalorije, če ti paše sadni sok, ga razredči z vodo; poskusi popiti čim več vode, kadar se le spomniš
  • pravi čaj, kava in energijske pijače vsebujejo kofein, ki telesu jemlje vodo in pospešuje dehidracijo
  • športni napitki telesu prinašajo energijo in elektrolite, kot so natrij in kalij, ki si jih zgubil med znojenjem

 

Pitje premalo vode ali prevelika izguba telesne tekočine hitro pokaže znake:

  • gibamo se počasneje
  • ne zdržimo dovolj; med aktivnostjo potrebujemo počitek
  • imamo počasnejše reakcije - reflekse
  • nismo dovolj skoncentrirani
  • smo zlovoljni in / ali zaspani
  • boli nas glava