Aktivnost

 

Reportaže

Knjige

Ha, vrtnarim

Male recepture za velike mojstre

Nasveti vse sorte

Žur

hrana dela čudeže!

...ali kako razgibati možgančke in se z lahkoto ter veseljem spopasti s šolo…

Antioksidanti

te varujejo pred izgubo spomina, čistijo možgane pred prostimi radikali, obnavljajo »možganski motor« in pomagajo pri ohranjanju ravnotežja. Delujejo kot čistila, ki »zrjavele« možganske celice očistijo, do »bleščečega stanja«.
Najbolje za to so: rozine, jagode, maline, jabolka, grozdje, češnje, slive, česen, kuhan ohrovt, brusnice in surova špinača.
Sicer so glavni antioksidanti: vitamin E in C, izvleček grozdnih pešk, koencim Q 10 in lipoična kislina.

 

Omega 3

maščobne kisline obnavljajo splošno delovanje možganov in preprečujejo izgubo spomina. Ustvarjajo nove centre za komuniciranje v nevronih, kar je še posebej pomembno za mlade prebicalce našega planeta. Otroci, ki v začetnih letih ne dobijo dovolj Omega 3 maščobnih kislin, se jim kasneje pozna pri stopnji IQ-ja.
Največ jih najdeš jih v lososu, tuni, skušah, sardelah, slaniku, lanenem semenu in olju ter orehih.

 

Multivitamin

ali mešanica sadja in zelenjave ščiti in obnavlja možganske celice, ali »kodra možgane« na najlažji način. Kar naenkrat izboljšaš svoj IQ, kar se ti najprej pozna pri šolskih ocenah.

 

Ogljikovi hidrati

Poznamo dve vrsti ogljikovih hidratov:
Enostavni, katerih sinonim je bel kruh in krompir in so škodljivi za tvoje možgane. Povzročajo namreč porast krvnega sladkorja, ki »umaže« možgane, zakrni tvoj um. Pretirano uživanje sladkorja namreč spodbudi raven insulina, kar lahko privede do trajne poškodbe možganskih celic.
Sestavljeni ogljikovi hidrati pa poleg tega, da vplivajo na dobro prebavo, ne povzročajo hitre rasti sladkorja v krvi.
Uživaj v arašidih, suhih marelicah, posušenem fižolu, jogurtu, ovsenih otrobih, žitaricah in črnem ali polnozrnatem kruhu.

Če te premami sladkarija ali kos belega kruha lahko takoj »spereš sladkor z možganov« s pomočjo limonade (seveda vrez sladkorja) in živili, bogatimi s kromom.

 

Maščobe

Možgane najbolj zapacajo maščobe, ki so vključene v predelano hrano, kot fast food, kokice, kupljeno pecivo, solatni dressingi, razni kupljeni namazi…
 

Selen

deluje na razpoloženje…seveda dobro! Postaneš gospod samozavesten, poln pozitivne energije in optimizma, čistih misli in dobrih idej. Vzdigneš razpoloženje na višjo raven.
Najdeš ga predvsem v: česnu, mesu, morskih sadežih in brazilskih oreščkih.

 

B vitamin

je nepogrešljiv pri koristni mešanici za dobro delovanje možganov. Poleg tega, da pomaga v stresnih obdobjih (začetek ali konec šole, obdobja pred šolskimi nalogami, izpiti…). Deluje na izboljšanje besednega spomina, pomaga pri razvoju možganov in ostalih pomnilniških nalogah.