Aktivnost

 

Reportaže

Knjige

Ha, vrtnarim

Male recepture za velike mojstre

Nasveti vse sorte

Žur

divjak

Bodičasti bratranec enega najslastnejših plodov, ki nam ga ponudi jesen, ni le za okras! In ni za jest.

Sam svoj dohtar

Pšenica :

Vsebuje:   B1, B2, E, karoten, kalij, magnezij, beljakovine.
Odlična ker:   telesu doda potrebne beljakovine in balastne snovi.
Ali veš:  da jo uvrščamo med najstarejše gojene rastline; v Egiptu so jo pridelovali že v 4. stol. pr. n. št.

 
Rž:

Vsebuje:  B1, B2, B3 in E, beljakovine, kalij, železo, fluor.
Odlična za:  nastajanje krvi, graditev kosti, za lase, zobe in dobro prebavo.
Ali veš:  da so jo začeli pridelovati na Vzhodu, šele proti koncu bakrene dobe se je pojavila v Evropi, kjer so jo koristili Kelti, Slovani in Germani.

 
Ječmen:

Vsebuje:  B3, magnezij.
Odličen za:  želodec in črevo.
Ali veš:  da so v grški mitologiji bogovi ponudili človeku ječmen kot prvo hrano in v starem Rimu je predstavljal glavno hrano gladiatorjem, v Evropi pa že stoletja iz njega varijo pivo.

 
Oves:

Vsebuje:  beljakovine, B kompleks, maščobe za razbremenjevanje holesterina v telesu,…
Odličen za:  oživčevje, zaviranje razvoja bakterij, imenujemo ga tudi hrana za dojenčke.
Ali veš:  da je v starih medicinskih knjigah oves omenjan kot zdravilo.

 
Proso:

Vsebuje:  ugodne maščobe, kot oves, silicijevo kislino, fluor.
Odlično za:  graditev kosti, rast las in zob.
Ali veš:  da še danes predstavlja eno glavnih hran v Aziji, Afriki in Ameriki, iz Evropskih jedilnikov pa ga je izrinil krompir.

 
Leča:

Vsebuje:  beljakovine, kalij, fosfor, fluor, B1 in B2 vitamina.
Odlična za:  živčni sistem, rast las in zob in dobro prebavo.
Ali veš:  da predstavlja nadomestek mesa v deželah, kjer je uživanje mesa versko omejeno.

 
Soja:

Vsebuje:  beljakovine, zdrave maščobe, minerale, vitamine B1, B2, niacin, železo.
Odlična za:  nadomestek mesa, mleka, lahko prebavljiva.
Ali veš:  da je soja kraljica med fižoli in so jo Kitajci častili kot sveto seme.

Lan:

Vsebuje:  lecitin, ostale nenasičene kisline.
Odličen za:  prebavne motnje – zaprtje.
Ali veš:  da so ga poznali  že v kameni dobi, iz njega pridelujejo najrazličnejše surovine in pol

surovine.

 
Ajda:

Vsebuje:  železo, kalij, kalcij, lecitin, lizin.
Odlična za:  prehrano otrok.
Ali veš:  da ajda ne spada med žita, temveč med dresnovke. V 18. stoletju jo je izpodrinil krompir.
 

 
Kreša:

Vsebuje:  vitamin C.
Odlična za:  čiščenje krvi in delno nadomešča antibiotik.
Ali veš:  da vrtno krešo gojijo po vsem svetu, kot začimbo pa so jo uporabljali že v starem veku.

 

Pobrskaj še na:

 neobhodni učinki

 solatni barhrana dela čudeže
 nazaj v šolo skrivnostni zvitkizbirčnež
 piknik s frendi slastni napitkislonji apetit
 kaj in zakaj voda je coolzdravo ali ne